Denk met ons mee en word lid van onze schaduwfractie

Fractieberaad ChristenUnie Wierden-Enterzaterdag 29 maart 2014 22:15

Op 8 april is de eerste commissievergadering van de nieuwe gemeenteraad: De informatieronde Grondgebied (GG).
Op 15 april is de informatieronde Bestuur Financiƫn en Maatschappelijke Ontwikkeling (BFMO).
De agendapunten staan inmiddels online.
Wilt u actief met ons meedenken? Dat kan! wij zoeken mensen die mee willen draaien in onze schaduwfractie. Hieronder meer informatie.

Tijdens de informatierondes kunnen de commissieleden vragen stellen aan de wethouders en de betrokken ambtenaren. Er wordt door de commissieleden kenbaar gemaakt of er over het agendapunt nog gediscusseerd (bespreekstuk) moet worden in de gemeentraadsvergadering (6 mei). Als dat niet nodig is dan wordt het als hamerstuk geagendeerd. Verder zijn er punten geagendeerd waarmee het college de gemeentraad informeert. Daarover hoeft geen besluit genomen te worden.

Bekijk hier de agenda voor de informatieronde GG van 8 april

Bekijk hier de agenda voor de informatieronde BFMO van 15 april.

Tijdens een informatieronde kunnen commissieleden ook vragen stellen aan de wethouders over niet geagendeerde onderwerpen. Dit zijn zogenoemde art. 37 RvO vragen.

Op 22 april is er fractievergadering. Dan komt de fractie (Riet Eshuis, Jeroen Regtuijt, Kees van Dijk) samen met de schaduwfractie om de bespreekstukken voor de raadsvergadering van 6 mei door te nemen. Interesse om aanwezig te zijn bij de fractievergadering? Neem contact op met fractiesecretaris Ryan Nijzink: ryan.nijzink@wierden-enter.christenunie.nl

Archief > 2014 > maart