Raad stemt vóór een koele Zomp!

zomp.pngwoensdag 09 november 2022 13:35

In 2021 heeft de ChristenUnie een motie ingediend om het klimaat in sporthal De Zomp te verbeteren. Dit naar aanleiding van klachten van sporters over de hoge temperatuur. Naar aanleiding van de motie is onderzoek gedaan. Uitkomst van het onderzoek was dat de installaties technisch in orde waren, maar dat er wel mogelijkheden zijn om over te stappen naar een betere installatie.

Dinsdagavond heeft de ChristenUnie - samen met Progressief Wierden, NEW en CDA - tijdens de begrotingsvergadering een amendement ingediend om deze wens te realiseren. Dit amendement is raadsbreed aangenomen, waarvoor wij onze collegapartijen dankbaar zijn! Het amendement is op verzoek van NEW versterkt door verdere stappen tot verduurzaming toe te voegen.

De gemeente werkt bij de uitvoering samen met Enterse Sportfederatie (ESF). De ESF zet ook middelen in om een nieuw systeem mogelijk te maken. Dit vanwege de voordelen die hieraan verbonden zijn:

- Verbetering van het binnenklimaat
- Meer sportplezier
- Kostenbesparing (minder energieverbruik)
- Duurzaamheid (geen gasverbruik meer)

Het sporten in de Zomp wordt aantrekkelijker, dit draagt bij aan de doelstelling om inwoners meer te kunnen laten bewegen. Bovendien verdient de installatie zichzelf in een aantal jaar terug oor het lagere energieverbruik.

We wensen de Enternaren veel sportplezier in een koele Zomp!